DBLOG BY DOMINIKA

středa 4. února 2015

MY FIVE PALEO DAYS


Slíbila jsem něco, co jsem samozřejmě pak úplně zapomněla. Sepsat Vám článek s rozpisem, co za celý den sním. Abych pravdu řekla... Jak jsem byla teď nemocná, tak jsem byla furt doma a z nudy jsem si vyvařovala&(neustále) užírala cokoliv. Taky si teď připadám o pneumatičku těžší, znáte to.. :D. 


Můžou za to určitě opečené oříšky, co jsem si dělala v pondělí. Plánovaných porcí bylo tak 5. Snědla jsem je během dne (kecám, během hodiny) . Ach jo. :D 

Takže abyste si nemysleli.. Neměla jsem jen to, co zde píšu, ale pak taky různé říšky, mandlové máslo po lžících, hroznové víno, borůvky, jahody, rajčata... 

Vždycky, když jsem šla kolem ledničky. A šuplíků.

Taky mé jídlo můžete sledovat na druhém instagramovém účtě.



Den1.
Snídaně:
Omeleta ze tří vajíček, slanina, paprika, hráškové výhonky a výhonky řepy

Oběd:
Pečené kuře na másle, česneku a tymiánu
Zeleninový salát s olivami

Večeře:
Kousek zelí, borůvky
Kokos, hrska mandlí (fakt super kombinace :D)

Den2.
Snídaně:
Tři míchaná vajíčka na cibulce a šunce, slanina, okurka, paprika

Oběd:
Pečené kuře s hóódně omastku, dušený špenát
Jablko se skořicí, borůvky

Večeře:
Paleo fried ''rice'' (recept níže)

Den3.
Snídaně:
Banánové palačinky ze čtyř vajíček

Oběd:
Hovězí naked burger, slanina, guacamole z celého avokáda, batátové čipsy

Večeře:
Mandlové máslo, kokos

Den4.
Snídaně:
Tři volská oka sypaná paprikou a jarní cibulkou, slanina, okurka, paprika, rajčata
Hrst kešu oříšků

Oběd:
Pečený losos s brokolicí, bylinkové máslo

Večeře:
Steak z hovězího pupku s cibulkovou omáčkou, kořenová zelenina

Den 5.
Snídaně:
Tři míchané vajíčka na cibulce s lososem

Oběd/večeře
Míchané vajíčka s květákem, avokádo

Na paleo fried ''rice'' budete potřebovat:

  • květák
  • papriku, čínské zelí // cokoliv máte rádi
  • jarní cibulku
  • vajíčko
  • plátky slaniny
  • tahini pastu
  • ghee/máslo
  • sůl&pepř na dochucení


  1. Květák si nastrouhejte (opatrně bez prstů!) a opečte dohněda v hluboké nepřilnavé pánvi (cca 10 minut). Dejte do misky odpočinout. Mezi smažením si nakrájejte na (velice) tenké plátky zbytek ingrediencí.
  2. Na stejné pánvi si usmažte volské oko. Z obou stran, vyndejte na talířek a přidejte slaninu. Po chvilce vsypejte papriku se zelím. Až vše bude tak akorát osmažené, smíchejte s opečeným květákem. Dochuťte solí, pepřem a malou lžičkou tahini pasty.
  3. Nandejte vše s nakrájeným vajíčkem na talíř a zasypte jarní cibulkou.

Krásný den,
Vaše D.



29 komentářů :

  1. Odpovědi
    1. Radši jsem množství nepsala :D

      Vymazat
    2. Máš tam maso i slaninu :D To je vše co člověk potřebuje k životu :D

      Vymazat
  2. Domi, mně přijde, že je to hrozně málo :D na základě té skvělé knížky jsem začala whole30, ale jím mnohem víc než tu píšeš.. Mívám asi 4 jídla, ale když mám mezi nimi hlad, sním třeba půl banánu a ořísky.. Tobě nedělalo od začátku problém jíst jen 3x denně? A myslíš, že je lepší hlad vydržet nebo malá sváča? :D
    Děkuju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo ze začátku dělalo, zvykneš si :))

      Ale jak jsem psala, teď jim hodně věci i mimo hlavní jídla :D jsem docela rozjezená poslední dobou :D

      Vymazat
  3. Zjišťuji, že kdybych se snažila být Paleo, asi by mi to takový problém nedělalo. Jsem hrozný masožrout a například vajíčka se slaninou bych mohla pořád a po kilech! Hlavně tu opečenou slaninu teda. :))) Z té druhé fotky mám hlad. A na té první je prosím co za ovoce? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych to hádal na granátové jablko :)

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. Ne ne, to je passion - myslím, že u nás se tomu říká dračí ovoce, ale nejsem jsi jistá :D

      Vymazat
    4. To se mi nezdá, granátové jablka kupuji běžně. :))) Vím, že to má v názvu "fruit"... Nečekaně. Ale patří to k oficiálnímu názvu, tuším. :D

      Vymazat
    5. Ha, MARAKUJA! :DDD Zuzka měla pravdu s tím passion, dračí je takové jedovatě růžové "kiwi". :D

      Vymazat
  4. Jojo je to passion fruit. Dragon fruit vypadá jako kiwi :)

    OdpovědětVymazat
  5. Přesně takový článek jsem chtěla!

    OdpovědětVymazat
  6. Ty jídla vypadají úžasně!:) Já tak strašně ráda vařím a tak strašně miluju jídlo :D Opravdu povedený článek a ještě povedenější fotky:) http://blondcliche.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Domi, obdiv za to, že ještě nejsi přejezená vajíčkama :D To bych nedala k snídani... Já prostě nutně ovoce nebo vločky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. na vločkách&jogurtu&ovoci jsem byla taky jednu dobu závislá, je to jen o zvyku :)

      Vymazat
  8. To je velmi pestry jidelnicek... :))) jaka je tva hladina cholesterolu? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veškerá vyšetření má vždy v naprostém pořádku! Díky za optání :)

      Vymazat
    2. Cholesterol a krevní obraz mám v naprostém pořádku.

      Vymazat
  9. Ahoj, tvoje spotreba vajicek je opravdu obrovska. Kolik tak vajicek snis za tyden? Treba 70 - 90 vajec? Diky jezeni vajec 24/7 mi zemrelo uz mnoho kamaradu kvuli predavkovani bilkovinami a cholesterolem (nikdo jim to nikdy nezjistil pomoci lekarskeho vystereni, zjistilo se to az pri pitve). Preju ti hodne stesti s dalsi konzumaci vajec.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Veru, díky za varování, cholesterol a krev mám v naprostém pořádku. Sním za týden cca 30 vajíček. Předávkování a následná smrt bílkovinama neexistuje :D

      Vymazat
  10. Díky tvému blogu začínám o paleu uvažovat, jsou ale potraviny, kterým zatím nedokážu říci ne.
    Nícméně ten recept na paleo FR určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  11. Super článek !!:) řekla bych je rýpalům, ať nekomentují na prosté nesmysly (předávkování bílkovinami? Jako vážně:D) myslím, že daleko horší je denně cpát cukry a "nezdravým" tukem. A až si něco přečtete o paleo, tak pak teprve můžete kritizovat (ale to už podle mě nebudete) :)

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj mínko,
    chtěla bych se zeptat.. Když jsi s Whole30 začínala, jaký byl tvůj první, popřípadě druhý týden? Dalo se to? Jde mi o to, že pořád odkládám kvůli práci, mám strach, že nebudu moct normálně fungovat.. A ještě bych se chtěla zeptat? Může se ve whole mandlové máslo?? A nezačala jsi v začátcích trošku přibírat a až pak šla váha dolů?? Mám strach, že když nasadím tolik tuku, že takhle bude mé tělo reagovat.. Moc díky za odpovědi :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, moc se omlouvám, přispěvku jsem si nevšimla... tady je link, jak ten měsíc probíhá. Prožívala jsem ho dost stejně :D

      Mandlové máslo se může, ale ne na ''snacking'' a nevim, jak bys ho zakomponovala do hlavního jísla...

      Nevážila jsem se, vyfot se a změř si míry před a po. Je to lepší!!!!

      http://whole30.com/2013/08/revised-timeline/

      Vymazat
  13. A ovesnou kaši si už třeba nikdy nedáváš?? Nikdy, nikdy, nikdy?????? Božééé :-D To nevím, jak zvládnu :-))

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj už dlhšiu dobu ťa sledujem a si naozaj užasna vďaka tebe som sa konečne odhodlala na paleo :3 .. Taktiež cvičim a mam problem s proteinom ten moj mi už naozaj nechuti tak sa chcem opytať ktory použivaš ty? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Proteinák ale pokud neni paleoapproved, není povolen))) Ve všech jsou různé přísady a hlavně sladidla&cukry... :)) Nikdy jsem žádné nepila a ani neplánuji pít. Bílkovin sním přes den dostatek a to z kvalitních zdrojů - maso&vajíčka

      Vymazat