DBLOG BY DOMINIKA

čtvrtek 10. prosince 2015

YOGA JOGA


Schválně jsem nechtěla psát článek hned po první hodině jógy, chtěla jsem to nechat na sebe chvilku působit, zkusit více lektorů a každý den není stejný. O józe jsem přemýšlela už dlouho, ale chtěla jsem tomu nechat volný průběh a s mým přestupem na veganství se to celé umocnilo a já si řekla ''tý jo, teď už na ní vážně chci''. Z několika důvodů, abych si rozšířila obzory, abych pro tělo (a mysl) udělala další dobrou věc, posílila ho trochu jinak než je zvyklé a abych se psychicky cítila ještě lépe (to jde? :))) ). 

A můžu vám říct, jsem z toho  nadšená! :))) 

Pokud vás zajímá, kam chodím - zvolila jsem vyhlášené Yoga Joga studio ve Vodičkově a jsem velice spokojená. Studio je přenádherné a lektoři velice zkušení - pani majitelka má jako jediná v ČR seniorský jogínský certifikát (snad to říkám dobře). A po dnešní hodině, kterou vedla ona, jsem si řekla, že je ten den, kdy článek musím napsat. Byla úžasná.

+ mám za rohem školu.



Po pravidelném docházení mohu říci, že jóga je naprosto báječná. Po každé hodině jsem tak uklidněná, naplněná skvělou náladou a energií. Přitom mi ale nepřijde, že bych se na své vnitřní já při hodinách zaměřovala.

 Pojďme to tedy nějak shrnout:

Na každé hodině se dozvíte, která žena menstruuje. Musím to zmínit jako první, protože to byla snad první věc (na mé první hodině) kterou slečna lektorka řekla a já jen tak koukala .... :D #pokerface. Abych to vysvětlila - týká se to především pozic, které jsou hlavou dolů. Když něco má z těla odejít, tak má a při takových pozicích bychom to zastavily a mohly by nastat všelijaké problémy - a to nechceme, tak od teď na to bacha, holky :)!

Nikdo tam nechodí za účelem zhubnout a celá nálada se nese v podobném duchu. Máš faldík? No a. Proto tu nejsme. Za to obrovské plus. Oproti fitku, kde si všichni myslí, že jsou nejlepší, nejšikovnější, nejkrásnější a že jejich svaly jsou ty největší, to je super změna a ta mě baví snad ze všech nejvíce.

Jsem jediná, která si na hodiny bere lahev s pitím. A mobil (na fotky!):D.

Dýchám úplně špatně. Nádech nosem, výdech pusou, jak jsem z fitka zvyklá. No - tady musíte jen nosem.

Jóga není jednoduchá! Vůbec!

S průpravou, kterou nám lektoři dají, se dá velice jednoduše do různých pozic dostat. Nemusíme se tam tedy lámat. Samotné postavení ramen udělá ve stoji na ramenou divy. A pokud máte srovnané vše správně, daná pozice je velice příjemná a je-dno-du-chá.

Nikdy nechoďte na jógu i jen s lehkým namožením z předešlého tréninku. Budete toho litovat. I v pozici, kdy jen ležíte na zádech a dýcháte. Jop. A teď si představte - mně už dva týdny nic nepřestalo bolet. Ráno jóga, večer trénink. Ráno jóga, večer trénink. A dokola a dokola.

V sálech nejsou zrcadla. Takže si ty vaše mega svaly z fitka nemáte kde fotit.

Už jste si všimli (i jen na instagramu), že všichni, co dělají jógu dlouhodobě, mají úžasné postavy?

Musíte se začít starat o svoje nohy. Tedy krémovat a šup tam s tkm červenym lakem. Nikdo se nechce koukat na suché popraskané paty.

Jaký máte vztah k józe vy?

Mějte se krásně,
Domi


13 komentářů :

  1. Začala jsem cvičit právě "30 dní jógy s Adriene". Musím říct, že jóga vážně není tak jednoduchá, jak se zdá :D ale za to je to naprosto něco jiného, než posilování a chození do fitka, v tom máš naprostou pravdu!:)
    Je to moment, kdy máš chvíli pro sebe a zároveň, pro sebe něco dobrého děláš, odpočineš si a načerpáš energii. Rozhodně bych někdy chtěla také zkusit jógu v nějakém studiu, ale bohužel nejsem z Prahy a tady v tom zapadákově, takových šancí moc není:D
    Jinak ti moc přeji, ať se ti daří a jóga tě i nadále baví! :)

    Pokud by si se chtěla podívat, napsala jsem právě článek o Cassey Ho (Blogilates). Byla bych ráda, kdyby si se podívala :)

    http://nikiexx.blogspot.cz/2015/12/cassey-ho-neboli-blogilates.html

    OdpovědětVymazat
  2. Jógu miluju! Hrozně mě baví, jak je vidět pokrok, jak člověk ze začátku nesnáší střechu a pak v ní odpočívá :D
    Ale mám ráda, když jsou v sále zrcadla, abych si mohla kontrolovat, že dělám ásanu dobře.

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý článek Domi :) nalákala jsi mě, abych ji taky konečně vyzkoušela, tak doufám, že budu stejně nadšená a spokojená :)

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělý článek Domi :) nalákala jsi mě, abych ji taky konečně vyzkoušela, tak doufám, že budu stejně nadšená a spokojená :)

    OdpovědětVymazat
  5. Taky svičím s Adriene jak píše slečna přede mnou :-) je skvělá a jógu miluju už dlouho :-) občas zajdu u nás ve studiu na Bodyflow, což je kombinace tai-chi, pilates a jógy a to je teprve bomba! :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak jóga cvičenie je pre mňa niečo super oddychové :) a mám ju veľmi rada a o tom vlastne-prevažne píšem blog.. síce teraz som mala menšiu pauzu, proste už takto s pauzami ˝cvičím aj vyše roka :D˝ neviem si zachovať pravidelný rytmus a cvičiť každý deň. Zatiaľ cvičím doma s Tarou Stiles - ktorú vážne odporúčam je super! raz by som chcela navštíviť jógu v štúdiu a vedieť čo robím zle a pod. :)
    Super článok!

    OdpovědětVymazat
  7. Super článek :) !
    Já jogu cvičím už přes rok a hrozně moc mě chytla, Nejdříve jen podle videí ,ale teď už nejradši podle sebe ,nebo si s mamkou zajdeme občas na hodinu :)

    http://runeatandtravel.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  8. Ja s jogou zkusenost nemam :). A docela me to i mrzi. Myslim, ze by me bavila, tak snad jednou najdu nejake studio tady pobliz :).

    OdpovědětVymazat
  9. Neee mobil na jógu nee! Tím to všechno zabiješ :( Ale jinak skvělý, zase nový přírůstek mezi jogíny :))) asi tam taky někdy zajdu) měj se krásně, Aneta

    OdpovědětVymazat
  10. Super článek! Pobavila jsi mě se zrcadlama:D Na jogu se chystám už dlouho, ale pořád nějak vnitřně nevěřím, že bych u ní mohla shodit pár kil:D:/ ale asi tomu dám brzo šanci:)

    OdpovědětVymazat
  11. Super článek! Pobavila jsi mě se zrcadlama:D Na jogu se chystám už dlouho, ale pořád nějak vnitřně nevěřím, že bych u ní mohla shodit pár kil:D:/ ale asi tomu dám brzo šanci:)

    OdpovědětVymazat
  12. Přítel začal minulý týden s jógou, protože chtěl po crosffitu a bolesti zad nějak jinak zatížit tělo A taky je z toho nadšený, plný dobré nálady. A taky mi v prvních dojmech říkal, že to vůbec není jednoduché a že po tom bolí celé tělo. No, taky to asi zkusím, mám přes Vánoce s crossfitem pauzu, tak aspoň vyzkouším nový pohyb. Navíc si myslím, že by mi jóga mohla pomoct s rovnováhou a posílením vnitřních svalů...

    OdpovědětVymazat
  13. Přesně takový, jak jej popisuji ve svém článku :) http://terezakoukalova.cz/jak-mi-joga-pomaha/

    OdpovědětVymazat